Quantcast for the dutchies

Go Back   Silverfish Longboarding - The Longboard Skateboarding Community > Longboard Connections: Regional Forums/Events > The Nordlands

The Nordlands Norway, Sweden, Finland, Estonia, Latvia, Lithuania

Reply

LinkBack (1) Thread Tools Display Modes
Old 01-08-2003, 07:29 AM   1 links from elsewhere to this Post. Click to view. #1 (permalink)
Addicted Cruiser

boarderbikkel's Avatar

boarderbikkel is on the right road.
Default for the dutchies

ok nederlanders..
aerosoul ( aya) en ik gaan vrijdag weer ff boarden in rotterdam..
wie gaat er mee??
verzamelen 1300 bij de bruna bij rotterdam centraal..
vragen?? stuur ff een PM
groeten
sjoerd

*RESPECT*
boarderbikkel is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Spurl this Post!Reddit! Wong this Post!
Reply With Quote

Sponsored Links

Old 01-09-2003, 02:48 AM   #2 (permalink)
Stoked!

jascii's Avatar

jascii is on the right road.

oh ja! echh wel!
alleen woont deze clogie op het moment midden tussen mnt hood mnt st hellen en mnt bachelor
in wordt mischien toch wat prijzig... en 't is kut weer, toch maar snowboarden dan?
nahja, van de zomer weer fijn naar rockaway beach..
jascii is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Spurl this Post!Reddit! Wong this Post!
Reply With Quote
Old 01-09-2003, 03:36 AM   #3 (permalink)
Fresh Fish

Suzan's Avatar

Suzan is on the right road.

hej

ik kan niet ik heb morgen een tentame om half 4
volgende week ben ik waarschijnlijk heel de week vrij (als ik niet hoef te werken)

Liefs, Suzan
Suzan is offline  
Reply With Quote
Old 01-12-2003, 12:00 PM   #4 (permalink)
Addicted Cruiser

Aerosoul's Avatar

Aerosoul is on the right road.

Hey mensen!

Was een tijdje offline, gecrashte pc... Deze week a.s. kan ik alle dagen en het is gaan stoppen met vriezen! Wie heeft er tijd en zin om een afspraak te zetten voor een rol sessie?! Vrijdag lukt me alleen waarschijnlijk niet. Let me know.

Peace,

-Aya.
Reply With Quote
Old 02-05-2003, 09:14 AM   #5 (permalink)
Addicted Cruiser

Aerosoul's Avatar

Hela dutchies!

Deze week boarden ergens? Lang niet meer gedaan, lijkt me wel gezellig met een hele groep boarden / mountainboarden.

Laat even weten.

Pce!

-Aya.

(stuur een pb, mobile is stuk...)
Reply With Quote
Old 06-06-2003, 03:47 PM   #6 (permalink)
Stoked!

irene's Avatar

irene is on the right road.
Default welk board moet ik kopen... en waar?

Hey dutchies!!
wat cool, ik dacht bijna dat ik zowat de enige nederlander was die longboarden cool vind...

ik heb dus afgelopen weekend ff op een longboard gestaan en als verslaafde snowboardster was ik dus ook meteen helemaal hooked aan longboarden! Nu MOET ik dus een board kopen, maar er is zoveel keus en ik kan niet kiezen , ik weet niet waar ik goed aan doe... wie kan helpen?

thnx
irene
Reply With Quote
Old 06-06-2003, 04:51 PM   #7 (permalink)
Addicted Cruiser

Aerosoul's Avatar

Default Re: welk board moet ik kopen... en waar?

Quote:
Originally Posted by irene
Hey dutchies!!
wat cool, ik dacht bijna dat ik zowat de enige nederlander was die longboarden cool vind... Nu MOET ik dus een board kopen, maar er is zoveel keus en ik kan niet kiezen , ik weet niet waar ik goed aan doe... wie kan helpen?
Hé Irene,

Wist zelf ook niet dat er best veel mensen in NL zijn die longboarden.
'K zou zeggen, ga voor de Arbor, die zijn zóóó mooi...!
Check: http://www.arborsports.com/pages/main_index_03.html
Of, kijkende naar je snowboard verleden, De Tierney Ride boards.
De VS snowboard team die gebruiken hem als trainer tijdens off-season.
Zelf is momenteel mijn fav board de Indiana 97. Kleine slalom board met redelijke flex.
Ander board die erg oké is, met goede allround capaciteiten is de Bozi pintail. check: http://www.boziboards.com/boards.html
Niet de mooiste zo op het web, maar erg oké.
Zou in NL nix kopen. Via het web ben je incl. transport kosten (ca. € 50)
alsnog goedkoper uit. Boards beginnen hier vaak rond de 250 € (Sector 9)
Trucks e.d. zijn moeilijk te krijgen. Randalls in A'dam bij de Outlet (erg duur vind ik..) en Gullwings, zijn even goed, bij een iedere skateshop te bestellen via Left skateboarding (Groothandel en winkel in Rotterdam)

Hoop dat je er wat aan hebt, en anders hoor ik het wel.

C-ya!

-Aya.
Reply With Quote
Old 06-06-2003, 06:49 PM   #8 (permalink)
Addicted Cruiser

boarderbikkel's Avatar

ja of gewoon gaan voor een firnspiegel...
zijn nu in de aanbieding, 65 $ shipping is ong 30 $ vertelde rick van frins mij laatst check hun boards ander ff , op www.firns.com
en sector 9 is ook wel ok, en makkelijk te verkrijgen (overal wel in nl.).

ow en euhm als ff alle mensen een emailadres geven dan ga ik ff een maillijstje maken ofzo in yahoo groups , voor nederlandse longboarders. dus pm me ff je emailadres... jij ook graag aya, want die van jou heb ik ook (niet?) meer, maar iig dan kunnen we via zon mailinglist ff makkelijk afspreken...

*RESPECT*
boarderbikkel is offline  
Reply With Quote
Old 06-06-2003, 08:40 PM   #9 (permalink)
Addicted Cruiser

Aerosoul's Avatar

Hé Sjoerd,

je stadgenoot heeft toch maar mooi een plek in de finale...!
Als je tijd en zin hebt, zondag heb ik een feestje in R'dam.
Soort verlate afterparty van afgelopen zondag.
Als je kom, Moet je zijn in Bar-P, te rotterdam
Gratis entree.
Heb je zin, pm me even. Wellicht tevoren even rollen door de regen
Reply With Quote
Old 06-10-2003, 02:47 PM   #10 (permalink)
Stoked!

irene's Avatar

Default thanx!!

hey aya & boarderbikkel,
thanx voor de info. kwas zelf natuurlijk al het hele weekend longboards zoeken op het internet en had er een paar in gedachten:
-fibreflex (G&S) - funshape, erg flexy. Krijgt op dit forum ook goede reviews
-gravity - classic cruiser of Hypercarver
-indiana chief 85 - die vind ik eigenlijk iets te kort, maar wel een goede camber en flex. die indiana 97 is op herqua.nl te koop comlpete voor 170 en voor 15 sturen ze m naar me toe... maar volgens mij wil ik n iets bredere en geen concave, ik wil echt dat pumpen en net zo kunnen cruisen als op een snowboard...jah, je bent verslaafd of niet he?!

Die arbor boards zien er mooi uit, die bomber 45 lijkt me ook wel cool, helaas weinig info op de site over de flex, camber en concave. Die firns vind ik moeilijk, ik snap ze niet zo hehehe, vage vormen enzo, maar ik ga zo nog maar even wat beter bekijken.

Als je het board in de usa koopt, komen er dan geen invoerrechten en allerlei heffingen en belastingen bij? Anders is het met de lage dollar wel echt een betere deal!

He, ik ga me op de yahoo group inschrijven... ben dan officieel nog geen echte longboarder, maar dat gaat wel echt snel gebeuren!!

grtz irene
Reply With Quote
Old 06-10-2003, 04:38 PM   #11 (permalink)
Addicted Cruiser

Aerosoul's Avatar

Default Re: thanx!!

Quote:
die indiana 97 is op herqua.nl te koop comlpete voor 170 en voor 15 sturen ze m naar me toe... maar volgens mij wil ik n iets bredere en geen concave, ik wil echt dat pumpen en net zo kunnen cruisen als op een snowboard.
Die arbor boards, helaas weinig info op de site over de flex, camber en concave.
Als je het board in de usa koopt, komen er dan geen invoerrechten en allerlei heffingen en belastingen bij? Anders is het met de lage dollar wel echt een betere deal!
He, ik ga me op de yahoo group inschrijven... ben dan officieel nog geen echte longboarder, maar dat gaat wel echt snel gebeuren!!

Hé Irene,

Ik heb die Indiana 97, en dat pompen en cruisen gaat echt heel erg goed.
Erg duurzaam board, snel en erg rij gedrag. Stabiel tijdens redelijk hoge snelheden en goede respons tijdens het bochtenwerk.
Prefereer persoonlijk de Indiana boven de Turner downhill.

De Arbor krijg ik volgende week binnen zal dan meer info droppen.
Wat ik weet van deze decks;
Weinig / geen camber, matige flex (met name de Bomber -bijna géén flex) en stabiele rijgedarg voor de pintail en bomber.
Heb beide besteld samen met een vriend van me.

Er komt inderdaad officieel invoerrechten en diverse belastingen op te staan. WIj hebben gevraagd of de shop (daddiesboardshop.com) groot "gift" op de outerbox wil zetten. Immers de ontvanger van een onverwachtte cadeaux kan toch niet verantwoordelijk zijn voor hetgeen verstuurd is.. Oja, transport kosten zijn € 45 .

Persoonlijk zou op de tweede plaats van jouw lijst aan boards de Gravity komen.
Voor het snowboard gevoel in de meest pure benadering, vandaag even op de tierney rides gestaan, en damn, echt die heeft een snowboard feel waar geen ander board tot nog toe tegen op kan. Wel even erg wennen als je erop staat.
Als je pure perormace wil, op gebied van snelheid en wendbaarheid en meer van dit soort fraais; Blijf erbij, de Bozi boards (boaziboards.com)

Voor wedstrijden (binnenkort) is dit mijn personal choice in combi met R DH en Krypto classic wielen.

C-ya on Yahoo.!
Reply With Quote
Old 06-13-2003, 02:48 AM   #12 (permalink)
Stoked!

irene's Avatar

Default ff technisch

hey jongens,
zijn truck bolt bearings, old of new school van belang en de zoveel inch wheelbase? Vinden jullie het a/relaxed om met risers te rijden?

Hey aya, hoeveel flex heeft de bozi (mad bomber2), kun je daar net zo goed mee pompen als met die indiana97?

Weten jullie iets van die landyachtz, zijn die ok om te rijden??? Jah ik ben er nog steeds niet uit... chaos...

grtz
Reply With Quote
Old 06-13-2003, 03:38 AM   #13 (permalink)
Addicted Cruiser

Aerosoul's Avatar

Default Re: ff technisch

Quote:
hey jongens,
zijn truck bolt bearings, old of new school van belang en de zoveel inch wheelbase? Vinden jullie het a/relaxed om met risers te rijden?

Hey aya, hoeveel flex heeft de bozi (mad bomber2), kun je daar net zo goed mee pompen als met die indiana97?

Weten jullie iets van die landyachtz, zijn die ok om te rijden??? Jah ik ben er nog steeds niet uit... chaos...

grtz
He irene,

Wielbasis is van belang voor je draaicirkel en je flex. HOe kroter de wielbasis hoe minder beide zijn: Kleinere draaicirkel / minder flex.
Oja, ook je stabiliteit wordt minder.
Ik hou zelf van een grotere wheelbase. Hoeft niet persé meer flex te hebben dan, rijdt lekkereder. Minder nerveus vind ik.

Risers zijn er in eerste plaats om wheel bite te voorkomen (Dat je deck tegen je wielen komt en je een korte vlucht door de lucht maakt)
Als je trucks wat breder zijn, heb je ze vaak niet nodig. Zelf vind ik het fijner om wat hoger te staan. Komt mede omdat ik mijn eerste ervaringen op een board op een mountainboard had. Puur persoonlijk.

De Bozi heeft relatief minder flex als de Indiana. De Indiana is gemaakt als een echte slalom deck. De Bozi meer als downhill racer.
Je kan 'm kiezen uit twee stijfheden. Meer of minder flex.
Wel super stabiel, en je kam 'm erg goed pompen. Kan overigens met bijna de meeste boarden.

EN uit belangenverstrengeling, kan ik alleen maar zeggen dat de Bozi véél beter is dan de Langyachts
Nee, ik ken de Landyachts niet zo goed. één keer op gereden en kan er dus nix zinnigs op zeggen.

Succes.

(Ps. voor de handigheid is de Indie wel een goede, bij die shop in NL die je noemde, denk ik.)
Reply With Quote
Old 06-13-2003, 04:33 AM   #14 (permalink)
Addicted Cruiser

boarderbikkel's Avatar

hey aya, ik weet niet of ik het nouy goed ga hebben, wnat ik heb nog noit op de bozi gereden, maar ik dnk edta die niet erg geschikt is om te pompen, te stijf, en je zij het zelf al, hij is gemaakt als een downhill board, dus ook te stabiel om te pompen.
indiana is wel een ok board om te pompen, rijd ook erg lekker
al sje echt wilt gaan voor een board met veel flex moet je mishien eens gaan kijken bij The Old men in amsterdam, daar hebben ze zowle indiana's als FLEXDEX( jawel, oude, want flexdex is faiulliet) hangen.
mischien wel leuk om daar eens ff op te staan
voor de nsowboard feel:
sector 9 concave pintail die ik tegenkwam bij rdlfs boven in mnaga plaza voelde ook erg ok...
en bednke je goped, jhet is allemaal een kwestie van smaak, en het doet erhelmaal niet toe wlek board je nu koopt uit je favoiriete 5 boards, omdat je waarshcijnlijk toch eindigt met alle 5 de boards op de lange termijn

en nog ff mijn 5 cents over risers...
beeetje jammer, ze doen af aan de stabiliteit... maargoed, als nodig dan wle fijn, want wheelbite suck al helemala bigtime...
wijdere trucks zijn inderdaad een optoie, of een board met genoeg ruimte voor de trucks al la bozi mad bomber of een cutaway pintail van het een of andere merk..
of iren, dsinds je zelf snowboard, zaag een mooi boardvormpje uit een oud snowboard, heb ik ook al 2 keer gedaan, en die board zijn echt de ####!
heerlijk flexibel, en ze smijten je echt uit harde carves
ok..
boel info were voor mijn doen, en en veel te lang berichie, bednek je hgoped, alles is puuuuuuuuuur persoonlijk

*RESPECT*
boarderbikkel is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Spurl this Post!