Quantcast Vinterstid folkens!(Norwegian topic)

Go Back   Silverfish Longboarding - The Longboard Skateboarding Community > Longboard Connections: Regional Forums/Events > The Nordlands

The Nordlands Norway, Sweden, Finland, Estonia, Latvia, Lithuania

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 01-05-2008, 10:14 AM   #1 (permalink)
I Support The Fish
Addicted Cruiser

Blix's Avatar

Blix is a respected rider.Blix is a respected rider.Blix is a respected rider.
Default Vinterstid folkens!(Norwegian topic)

Ja nå er det ingen bønn, vinteren har omsider kommet skikkelig, det laver ned her nå, like utenfor Oslo(Høvik)

Så hva gjør dere? Tar frem snøbrettet i stedet?

Selv bor jeg ganske nærme skateparken på Bekkestua, men der er det ofte veldig fullt, så jeg nøyer meg med en gang i blant, når det ikke er så mange der, f.eks mellom 20-22 på Fredager...

Jeg har også funnet et bittelite parkeringshus 2 minutter gange fra der jeg bor, kun noe sånt som 20x30m eller så, men mer enn nok plass til å øve på enkle slides, manuals ect...Det heller litt der, så man får littegrannn fart. Det tilhører noen butikker, så etter arbeidstid er det ingen aktivitet der.

Siden jeg ikke surrer med DH enda, er vinteren reddet for min del.

Sponsored Links

Old 01-05-2008, 10:23 AM   #2 (permalink)
Longskateaholic

Delmonte's Avatar

Delmonte is on the right road.
Default Re: Vinterstid folkens!(Norwegian topic)

It's not all lost, i've been out the last two days....admittedly i was a little wind swept here on the west coast (stiv kuling til liten storm) but it was dry....but now it's back to the waiting game 'cause of the snow...which was thankfully only enough to wet out the concrete, just got to hope the temp stays above zero so it doesn't turn my usual route into an ice ring...i suck on ice skates. I guess your all snowed up in Oslo, tropical stavanger rules
Delmonte is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Spurl this Post!Reddit! Wong this Post!
Reply With Quote
Old 01-05-2008, 10:35 AM   #3 (permalink)
I Support The Fish
Concrete Kahuna

jshalvorsen's Avatar

jshalvorsen is on the right road.

Jeg har gitt opp vinteren.. Får bruke den til sånt som skole, bygge brett og lære meg å fotografere. Merker at hver gang jeg er i et alpinanlegg så tenker jeg altfor mye på hvor mye morsommere det er å kjøre DH, hehe. Men nå er det jo bare noen snaue måneder igjen, så skal nok overleve
Old 01-05-2008, 11:57 AM   #4 (permalink)
Stoked!

Dynamite Man's Avatar

Dynamite Man is on the right road.

Vinter er ingen unnskyldning for ikke å skate. Det finnes nok av innendørsparker, parkeringshus, kjellere og annet snadder for den som har vilje til å rulle. Selv prøver jeg å stå på griptape minst to ganger i uka for å holde formen ved like. Begrensningene i innendørsskating kan utnyttes til å lære seg ting man ellers ikke hadde gjort: Er du streetskater kan du prøve deg i buer, kjører du kun downhill er det på tide å lære seg noen triks, osv. Poenget er at det alltid er håp.

Selv holder jeg meg (rundt Oslo) på Haugenstua (kaldt, men fin miniramp) og i Nøstedhallen (vert, bowl, mikroramp, fint streetområde og varmt). Ellers skater jeg litt innendørs på jobb mellom avdelingene. Prøvde også Bekkestua Arena i dag etter at Blix nevnte at de har fått miniramp, men den skuffet stort. Streetområdet var også trangt og lite egnet for longbard, men alt er bedre enn å sitte hjemme.

Når jeg begynte å skate på 80-tallet var det ingen skatehaller, men vi skatet likevel hele vinteren. Husker at vi bygde en liten quarter i kjelleren hjemme hvor vi trente kickturns. Ikke all verden, men et lysår bedre enn å stå på ski!
Dynamite Man is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Spurl this Post!Reddit! Wong this Post!
Reply With Quote
Old 01-05-2008, 12:04 PM   #5 (permalink)
Addicted Cruiser

LandsurferBob's Avatar

LandsurferBob is on the right road.

Här har vi varken åkbara parkeringshus eller bra skateparker för en longboardåkare

http://www.myspace.com/landsurfer_bob
LandsurferBob is offline  
Reply With Quote
Old 01-05-2008, 12:15 PM   #6 (permalink)
I Support The Fish
Addicted Cruiser

Blix's Avatar

Blix is a respected rider.Blix is a respected rider.Blix is a respected rider.

Ja Bekkestua Arena er trang , overbefolket og ikke spesielt egnet for lengre brett, men absolutt bedre enn å sitte hjemme å sture Var akkurat en tur i mitt lille parkeringshus og fikk litt fart i kroppen, deilig....
Old 01-05-2008, 01:38 PM   #7 (permalink)
Addicted Cruiser

LandsurferBob's Avatar

LandsurferBob is on the right road.

haha jo det är väl det. Vill flytta till ett land med ett varmare klimat. Jag är inte gjord för att leva i Norden :P

http://www.myspace.com/landsurfer_bob
LandsurferBob is offline  
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 01:24 PM   #8 (permalink)
Addicted Cruiser

Blub's Avatar

Blub is on the right road.

Jeg bruker egentlig mesteparten av vinteren til å bygge masse brett til sesongen som kommer. Men jeg har funnet et parkeringshus med tre etasjer likeved der jeg bor som jeg kjører litt slalom skateboard i. Gleder meg vilt til sesongen som kommer da!

Pain is temporary, glory is forever.
Blub is offline  
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 04:52 AM   #9 (permalink)
Fresh Fish

jallaballa's Avatar

jallaballa is on the right road.

hehehe ble forvirret da jeg skummet gjennom nye tråder og leste en på norsk!

I fjor var siste dh-session for året midt i desember (tom på tørr asfalt!). Satser på det samme i år + 2-3 uker i bratte og varme strøk i januar så blir det nok en god vinter

Last edited by jallaballa; 09-02-2008 at 04:59 AM.
jallaballa is offline  
Reply With Quote
Old 11-03-2008, 07:56 AM   #10 (permalink)
Stoked!

ghij017's Avatar

ghij017 lacks much of a reputation.
Smile no3

Great service, got my gold very quickly and very happy with customer services!
ghij017 is offline  
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
colspan="2">
Display Modes